Oct 7, 2007

Pythagoras, Kepler, and Galileo

The Kendall Square Station in Cambridge is a place of art and music. Indeed, a musical sculpture designed and installed in 1987 by artist and inventor Paul Matisse (grandson of the renowned French painter Henri Matisse) sets between the train tracks.This mobile-like consists of 3 parts, known as "the three band members”. They are named Kepler, Pythagoras and Galileo. The one you see on this photo is Pythagoras which is a 48 foot row of aluminum chimes (tuned to a B minor) and 14 teak hammers. The 2 others are Kepler, a heavy metal ring struck by a big teak hammer that strikes an F sharp, and Galileo, a large sheet of metal that thunders when shaken. Commuters can play music while waiting for their train. What do you think they do to operate this instrument ?

La station de métro Kendall Square à Cambridge est un espace d’art et de musique. En effet, entre les rails du train, se trouve une sculpture musicale créée et installée par l’artiste et inventeur Paul Matisse (petit-fils du renommé peintre français Henri Matisse). Cette sorte de mobile comprend 3 éléments connus sous le nom de « the three band members ». Ils portent les noms de Kepler, Pythagore et Galilée. Celui que vous voyez sur cette photo est Pythagore, composé d’une rangée de carillons en aluminium (accordé en B mineur) longue de 14,50 mètres et munie de 14 marteaux en teck. Les deux autres éléments sont Kepler (un lourd anneau percuté par un gros marteau en teck jouant le F dièse) et Galilée (une large feuille de métal qui gronde comme le tonnerre quand elle est activée). Les voyageurs peuvent jouer de la musique en attendant leur train. Comment font-ils pour activer cet instrument?

12 comments:

Olivier said...

probleme, je ne vois pas de photo ;o((


problem, I do not see a photograph ;O (

Olivier said...

Ca y est je vois la photo, il doit y avoir des marteaux qui se balancent sur les quais, non ?

Is Ca there I see the photograph, it must y not have hammers which are balanced on the quays?

bergson said...

Il doit y avoir des ficelles pour balancer les marteaux

ou les voyageurs doivent souffler en même temps pour balancer les marteaux ;_)

alice said...

C'est pas un peu dangereux, ce truc?

Sara said...

On the platform there is something that you either turn or move to make it play.

Fénix - Bostonscapes said...

I love the sound of Galileo. :)

Jack McCoy said...

Magnifique, je suis allée à Boston Cambridge et malheureusement je ne l'ai pas vue, merci beaucoup pour cette photo et le commentaire j'apprends beaucoup avec ton blog. Merci.

Magnificent, I went to Boston Cambridge and regrettably I did not see her thank you, a lot, for this photo and the comment I learn, many, with your blog. Thank you

Cergie said...

Olivier est TROP ! J'imaginele balancement de marteaux !!! Entre les rames de trains ou contre les rames de train !
Ce doit être avec de l'air...

J'ai un fils qui a fait des percussions au conservatoire et ce genre d'instrulment est pour ce pipitre j'imagine ds un archestre. Triangle, il faut une partition pour dire qd intervenir. Et bien il y a des partions pour TOUS les instruments c'est juste une question de code...

Y a pas que le piano dans la vie !

[Je suis contente de vous retrouver...]

GMG said...

Welcome back to posting. Comuters who are willing to commit suicide may jump and play before the train arrives... ;))
Thanks for your comments on My blog. I'm posting on Germany at Blogtrotter

Lori said...

Hi Alex, thanks for stopping by my blog the other day. You have some great shots here! I love Boston and always like to see photos from there. Have a good day!

Bettey said...

We dont have anything like this here in Portland, just an above ground lightrail system. I will have to post a pic sometime soon so you can see :)

On another note, you have been tagged! Please visit latest blog entry at http://hoodphotography.blogspot.com/2007/10/lens-day-automobile.html for more details!

Alex said...

So, as you can see in the background of the photo, this instrument is operated by levers on the walls of the station.
If you want to learn how Matisse demonstrates how the instrument works through physics theories, you can visit this link: http://www.thecrimson.com/printerfriendly.aspx?ref=516257